באישור שוק ההון
מס. רישיון למתן אשראי - 54530
מס. רישיון המרת מט״ח - 57692

כיצד שולטים בתזרים המזומנים בעזרת ניכיון שיקים?

כל מי שעובד בעולם העסקים יודע שהרבה חברות ועסקים יכולים להיקלע לכל מיני קשיים תפקודיים, מה שקורה בעקבות תזרים מזומנים שהוא לקוי. במקרים שהם קיצוניים יותר הקשיים הללו יכולים לגרום לסגירה של עסק, וזאת למרות שהוא עסק עובד, יצרני ואפילו רווחי. תזרים מזומנים שלילי נוצר מכך שעסק רווחי ויצרני עובד עם שיקים דחויים. למה בעלי עסקים רבים עובדים עם שיקים דחויים, איך אותם שיקים דחויים בעצם משפיעים על תזרים המזומנים של העסק ואיך ניכיון שיקים יכול לפתור את הבעיה? בשביל זה אנחנו פה. היום נדבר על כיצד שולטים בתזרים המזומנים בעזרת ניכיון שיקים? הסתקרנתם? גם אנחנו. יאללה בואו נתחיל.

מהו ניכיון שיקים?

ניכיון שיקים הוא בעצם פעולה שכל מטרתה היא לקבל כסף מזומן בתמורה לשיק דחוי ובתמורה לעמלה. הפעולה הזו היא אחת מן הפעולות הפיננסיות שהכי נפוצה בישראל. זוהי הסיבה שיש מספר גופים בארץ אשר עוסקים בניכיון של שיקים, אך רק חלק קטן מהם מורשה לעשות זאת על ידי משרד האוצר.

מהם הטיפים לניהול תזרים מזומנים?

בשביל לנהל תזרים מזומנים טוב, עליכם לבנות אסטרטגיה לטווח הארוך. הרבה עסקים מוצאים פתרונות נקודתיים באותו הרגע. זוהי לא דרך התנהלות חכמה. אסטרטגיה שתהיה לטווח הארוך לא אומרת שאותו גוף עסקי לא מוכן לכבות שריפות או מקרים ספונטניים, אלא האסטרטגיה הזו לוקחת בחשבון גם את מה שבעל העסק לא יכול לצפות מראש כי היא משאירה מרווח טעויות. נוסף על כך, עליכם ליצור רזרבות של מזומנים. בכל מקרה, תמיד תשתדלו להשאיר כל סכום מינימלי קבוע של כסף שיהיה יותר נגיש בחשבונות הבנק העסקיים שלכם. טיפ נוסף הוא להכיר את הפתרונות של הרגע האחרון עוד לפני שאתם צריכים להשתמש בהם. כמובן שהמטרה של כל בעלי העסקים היא לא להצטרך פתרונות של הרגע האחרון, אך תמיד עדיף שתכירו את כל האופציות שעומדות לפניכם במקרה ולא יהיה לכם הרבה ברירות. דבר חשוב נוסף, הוא לרשום בצורה מפרוטת ועדכנית את ההוצאות השוטפות בפרט ואת כל ההוצאות בכלל.

למה בעלי עסקים מקבלים תשלום בשיקים דחויים?

כשהתחרות מאוד גדולה בשוק, בעלי העסקים השונים מחפשים כל מיני דרכים שהם יוכלו להוזיל את העלויות שלהם לעומת האחרים. התשלום בשיק דחוי נותן ללקוחות את האפשרות לבצע עסקאות כאשר הם לא יכולים לשלם עליהן במזומן. כל בעל עסק אשר נדרש לבחור את אמצעי התשלום, בין אם לקבל את התשלום בשיקים שהם דחויים לבין אם לוותר על העסקאות, תמיד יבחר לבלוע רוק, לקוות שהוא לא פוגע בתזרים המזומנים שלו ולקבל את התשלום בשיקים דחויים.

איך ניכיון השיקים ישפר את תזרים המזומנים שלכם?

לאחר שהחברה אשר מבצעת את ניכיון השיקים תבדוק שהם אמינים ותאשר אותם, הסכום אשר רשום עליהם יועבר לחשבון הבנק העסקי שלך עם ניכוי של עמלה אשר מוסכמת מראש. עד עכשיו, בתזרים המזומנים, הכסף הזה בגדר חלום בלבד, אך לא עוד. עכשיו יש לך את היכולת לבצע עסקאות ותשלומים, תוכל לפתח את העסק שלך ולקבל כל מיני מחירים נוחים וגם הטבות על תשלום במזומן. כך בעצם הניכיון של השיקים ישפר לך תזרים המזומנים.

/ 5.

לכניסה לאזור האישי, הזינו אימייל וסיסמא: